A Body of 45 - 45の心体


ABOUT

Continuing to the Takashi’s ‘A Body’ series, A body of 45 is a new experimental, site-specific solo performance work, as a part of the MAP Fest 2022.

In this work, Taka attempts to create discord and distorted narratives through three poems written by the 3 prominent Japanese poets, Syuntaro Tanikawa, Ryokan, and Michio Mado.

Three poems represent his ongoing inquiries on sexuality, home and the existential meaning of life that he had explored at the age of 45. His curiosity about the phonetic sounds of Japanese words/poems and their relationship with his physical reactions was also explored in this work.

In this series, Taka reflects and re-create a work with all the psychological, and emotional journeys that he have had during the past 12 months of age passing, to celebrate and embrace the age decreased. If Adel releases her album titled her age annually, he follows the suit - high and low in life at the age of 45 years old in the year of 2022.


CREATORS

Concept and movement
Takashi Takiguchi

Production support
Lee Kien Fei & Gopal Dalami

Projection support
Sim Hoi Ling

Sound operation support
Rithaudin Abdul Kadir

Translation support
Adam Forbes


CREDITS

Photos credits
Cheah Shelly, Jus Ting & Denis Teo

Videography
Lee Kien Fei - Facebook Live Video
Darren Ang Kenzen - Documentation


PRODUCTION HISTORY

Premiere
27 August 2022
Baboon House
Melaka, Malaysia
(as part of MAP Fest 2022)


ACKNOWLEDGEMENT

A Body of 45 was created as a part of Melaka Art Performance Festival (MAP Fest), and I would like to thanks to the generous support of:

Andrew Ching
Suen Kar Nee
E-Plus Global
Tony Yap
Roger Soong (Baboon House)
and MAF Fest family from all over the world

Special thanks for Tony Yap for creating the international performing arts platforms for Independent Artists, so we share, exchange, laugh, and create together beyond the border, ages, religions, races, nationalities, experiences of practices.


Poetry in the work

きみ
谷川俊太郎

きみはぼくのとなりでねむっている
しゃつがめくれておへそがみえている
ねむってるのではなくてしんでるのだったら
どんなにうれしいだろう
きみはもうじぶんのことしかかんがえていないめで
じっとぼくをみつめることもないし
ぼくのきらいなあべといっしょに
かわへおよぎにいくこともないのだ
きみがそばへくるときみのにおいがして
ぼくはむねがどきどきしてくる

ゆうべゆめのなかでぼくときみは
ふたりっきりでせんそうにいった
おかあさんのこともおとうさんのことも
がっこうのこともわすれていた
ふたりとももうしぬのだとおもった
しんだきみといつまでもいきようとおもった
きみとともだちになんかなりたくない
ぼくはただきみがすきなだけだ

出典

 

良寛

春は過ぎたがまだ帰る気にはなりません
ホトトギスは故郷に帰れと私に勧めます
しかし帰りの旅はまだまだ問題があります
いつあの故郷に帰ることができるのでしょうか

 

ぼくがここに
まどみちお

ぼくが ここに いるとき
ほかの どんなものも
ぼくに かさなって
ここに いることは できない

もしも ゾウが ここに いるならば
そのゾウだけ
マメが いるならば
その一つぶの マメだけしか
ここに いることは できない

ああ このちきゅうの うえでは
こんなに だいじに
まもられているのだ
どんなものが どんなところに
いるときにも 

その「いること」こそが
なににも まして
すばらしいこと として

出典


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